Posted by jinson on 13:24 No comments

Ile może kosztować reklama firmy? Wszystko zależy od tego, jakie działania w tym zakresie się podejmuje i jaki cennik ma agencja, która para się działaniami promocyjnymi na rzecz firmy. To w priorytetowym stopniu determinuje to, jakie koszty ponosi się na reklamę. Jeżeli reklama i promocja firmy odbywa się przy pomocy drukowanych ulotek, katalogów produktowych czy gadżetów reklamowych, to nakłady na nią nie są aż tak pokaźne.



Zdecydowanie inaczej wygląda sytuacja, kiedy w grę wchodzą kampanie reklamowe na rzecz telewizji czy Internetu. Gdy w grę wchodzi reklama telewizyjna, to może kosztować bardzo dużo już samo jej opracowanie. W dodatku koszty zwiększają się, gdy firma sobie zażyczy, by w reklamie wystąpił ktoś kojarzony. Takie osoby są w stanie wpłynąć na wizerunek firmy w pozytywnym stanu, dlatego znane i szanowane osoby w większości przypadków serdecznie zaprasza się do tego, ażeby wzięły udział w kampanii reklamowej. Samo zaproszenie nie wystarczy, bo za udział w reklamie w każdym momencie trzeba zapłacić. Nie są to niezbyt duże pieniądze. Jeżeli reklamę firmy powierza się znanej i cenionej na rynku agencji reklamowej, to jej cennik też może być nieco wyższy. Ta agencja reklamowa, która uchodzi za prestiżową, zawsze będzie miała wyższe ceny. Natomiast częstokroć efekty jej pracy są lepsze i dlatego firmy nie oszczędzają na takich wydatkach. Wolą wydać pieniądze na współpracę z dobrą agencją, bo ta może zagwarantować im określone efekty. Reklama firmy kosztuje tym więcej, im dodatkowo działań w tym zakresie się podejmuje. Wiele firm na upowszechnienie i reklamę wydaje duże sumy.
Zobacz więcej: kreacja graficzna.

0 komentarze:

Prześlij komentarz